A-teamet, 9EA

A-teamet, 9EA, er en lille gruppe mellemtrins og udskolingselever, som udover deres ASF har angst og ufrivilligt skolefravær, der gør, at de ikke kan indgå i en klassesammenhæng. Pædagogerne og lærerne tilknyttet A-teamet tager udgangspunkt i elevens forudsætninger og nærmeste udviklingszone og laver individuelt tilpassede forløb for den enkelte elev med fokus på at støtte eleverne til at kunne håndtere angsten så meget, at de vil kunne indgå i en større klassesammenhæng på sigt.

A-teamet kører ud og møder elever i hjemmet, samt bygger bro til skolen, hvis eleven i første omgang ikke er i stand til at møde op på skolen.

Timerne veksler mellem den fælles undervisning i fællesrummet og den individuelle faglige undervisning i deres eget lokale.

Undervisningen finder sted i individuelt tilpassede rammer med fokus på den enkeltes zone for nærmeste udvikling såvel fagligt som personligt og socialt. I A teamet er der en tydelig men fleksibel ramme med kendte voksne.