Pædagogisk ståsted

Låsby skole pædagogisk ståsted.

Låsby skoles pædagogiske ståsted, er det pædagogiske grundlag, vi som professionelle arbejder ud fra.

Vi har med formuleringen af det pædagogiske ståsted arbejdet med at formulere 5 pædagogiske kerneværdier, vi tager udgangspunkt i, i vores arbejde med at danne og uddanne jeres børn og unge. For os er arbejdet med børn og unge hjerteblod. Vi brænder, som professionelle for at give jeres børn og unge de redskaber, en retning og robusthed, der kan gøre dem til hele og stærke medborgere i vores lokalsamfund, kommune, land og verden. I dette arbejde tager vi udgangspunkt i:

① Vi møder hinanden med tillid og respekt, og tilstræber en anerkendende tilgang i alle situationer.

② Vi har fokus på at skabe tryghed og trivsel i fællesskabet, som en forudsætning for læring og personlig udvikling.

③ Vi har ambitioner på elevernes vegne og har forventninger til elevens faglig progression.

④ Vi stræber efter at skabe nysgerrige og engagerede elever.

⑤ Vi møder eleven og alle samarbejdspartnere omkring eleven, som en ressource.