Trivsel og undervisningsmiljø

På Låsby Skole ønsker vi, at alle børn trives og er en del af positive fællesskaber. Det har vi en fælles forpligtigelse til at arbejde for.

I henhold til ”Bekendtgørelse af lov om elevers og studerendes undervisningsmiljø” skal skolens ledelse såfremt der konstateres problemer med det psykiske undervisningsmiljø i form af mobning el. lign. sikre udarbejdelse af en handlingsplan. Handleplanen skal indeholde en beskrivelse af de tiltag, der iværksættes for at stoppe mobningen. Handleplanen skal være udarbejdet indenfor 10 dage.

Såfremt en elev eller dennes forældre ikke er tilfredse med den udarbejdede handleplan, har elevens forældre mulighed for at klage. I første omgang sker dette via en henvendelse til skolens ledelse. Såfremt skolens ledelse fastholder handleplanen overbringes klagen til Fagsekretariatet Børn & Unge. Fagsekretariatet Børn & Unge vil derefter behandle klagen. Får klageren ikke fuldt ud medhold, sendes klagen og begrundelsen for afgørelsen og vurderingen videre til behandling i Dansk Center for Undervisningsmiljø.

I kan finde ydereligere oplysninger på denne side: http://dcum.dk/grundskole/klageinstans-mod-mobning-grundskole

Antimobbestrategi_0.pdf

Shape Created with Sketch.